Dit zijn dynamische advertenties die getoond worden in de "right rail" binnen LinkedIn. Eén voorbeeld hiervan is weergegeven in de afbeelding hiernaast. De verschillende opties die je hebt bij dit advertentietype zijn: text ads, spotlight ads en follower ads. Elke wordt op een andere manier weergegeven, maar het komt allemaal op het volgende neer: een dynamische, kleine advertentie (waardoor deze goedkoper is) met een kort stukje tekst en een kleine afbeelding. Dynamisch houdt in dat de advertentie wordt aangepast en gepersonaliseerd op basis van het profiel van degene die de advertentie te zien krijgt.
Dit kan een erg effectieve manier zijn om te adverteren binnen LinkedIn en wordt met name gebruikt om naamsbekendheid op te bouwen, meer volgers te genereren en een kort nieuwsbericht te delen.
Ondanks dat LinkedIn Ads een duur platform is, kun je door specifieke expertise, ervaring en trucjes ervoor zorgen dat je LinkedIn inzet als een krachtig middel voor jouw bedrijf om gekwalificeerde leads te genereren. Zo kun je bijvoorbeeld met bepaalde trucjes ervoor zorgen dat je slechts €2 voor een lead betaalt in plaats van €20. Dat is leuk opschalen ;-)