Het ziet eruit als een normale post, maar wanneer je erop klikt blijkt er een lead formulier achter te zitten. Dit korte formulier, waarbij veel informatie al automatisch wordt ingevuld op basis van jouw profiel, is een krachtige en converterende manier om jouw mailinglist, lead bestand en netwerk uit te breiden.
Dit advertentietype wordt vaak gebruikt bij 'gated content'. Dat houdt in dat je gratis content aanbiedt, bijvoorbeeld een whitepaper of e-book, in ruil voor o.a. een e-mailadres, zodat je het document kunt toesturen. Vaak wordt hierbij ook nog om de bedrijfsnaam en het telefoonnummer gevraagd, zodat dit eventueel nog persoonlijk opgevolgd kan worden. "Hoe is de whitepaper u bevallen? Heeft u behoefte aan nog specifiekere informatie over LinkedIn Ads en wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen?"
Ondanks dat LinkedIn Ads een duur platform is, kun je door specifieke expertise, ervaring en trucjes ervoor zorgen dat je LinkedIn inzet als een krachtig middel voor jouw bedrijf om gekwalificeerde leads te genereren. Zo kun je bijvoorbeeld met bepaalde trucjes ervoor zorgen dat je slechts €2 voor een lead betaalt in plaats van €20. Dat is leuk opschalen ;-)